General Data Protection Regulation


Verzeker jezelf ervan dat je website voldoet aan de nieuwe AVG wetgeving.

Ben je niet zeker of dit bij jouw website het geval is?
Stuur ons een berichtje en wij zoeken het voor je uit!

AVG, analyse, optimalisatie, MRWebdesign

GDPR optimalisatie

De Europese regelgeving rond de bescherming van persoonlijke gegevens is sinds 25 mei 2018 aanzienlijk verstrengt.
Wij kaarten de belangrijkste punten graag even met je aan.

Als bedrijf moet je aangeven waarvoor je persoonlijke gegevens gaat gebruiken. Dit moet op een transparante manier meegedeeld worden op je website. Als je bijvoorbeeld een telefoon nummer vraagt, dan moet er vermeld staan in de privacy policy waarvoor het telefoon nummer gebruikt gaat worden.

Je maakt gebruik van één of meerdere contactformulieren? Dan dien je een acceptatie checkbox te implementeren waarin een link staat naar de privacy policy. Alle velden die u vraagt om in te vullen moeten een duidelijk beschrijving hebben in uw privacy policy waarvoor u ze gaat gebruiken.

Maak je gebruik van cookies? Bijvoorbeeld voor Google Analytics? Dan dient er een duidelijke cookiebar te worden voorzien. De website bezoeker moet namelijk toestemming geven voor het plaatsen van bepaalde cookies.

Er moet een link op de website geplaatst worden die verwijst naar de algemene voorwaarden.

Hebt u een website en / of een webshop waarop persoonsgegevens op een server worden bewaard? Dan moet je een SSL certificaat installeren op je site.

GDPR, analyse, optimalisatie, MRWebdesign